6.2.2007

Veroista ja sanoista

Huorapäiväkirjoista ilmenee, että kyseinen ammatinharjoittaja ja opiskelija tienaa kolmen tunnin maksullisesta palvelusta saman kuin kunniallisen työharjoittelun bruttopalkkana kuukaudessa.

Eikö yksityisyrittäjän seksipalveluiden myyminen siis olekaan työtä? Jos tavallinen yksityisyrittäjä jättää veronsa maksamatta, hän joutuu vastuuseen. Vai pitäisikö vain ajatella niin, että tyhmä se veroja maksaa ja viisas pääsee vähemmällä?

En tiedä vielä, uskonko päiväkirjan kirjoittajan autenttisuuteen, vaan pidänkö niitä fiktiona, mutta hälläväliä tämän näkökulman kanssa. Kirjat on hyvin kirjoitettu tähän asti, ja niistä henkii ilmiön objektiivinen tarkastelu, joka hämää arvelemaan, että kirjoittaja ei ole neulan silmässä. Lisäksi kyynisyys ja miesviha on hivenen päälleliimattua jo tässä huoruuden varhaisessa vaiheessa ja näyttää toimivan jopa polttoaineena koko touhulle.

Minulle on nimittäin taannoisissa huorakeskusteluissa sanottu, että huora nauttii työstään ja se voi olla jopa hänen unelmansa ja että kyllä oma lapsi saa ryhtyä huoraksi jos tahtoo. Ajattelen siis niin, että kyynisyys olisi myöhempien aikojen ja turhautumisen tuote, mutta saatan olla väärässäkin. Voi vain toivoa kantin kestämistä ja terveyttä jatkossakin, myös henkisellä puolella, jos juttu on faktaa! Ja sitä kansalaisvelvollisuuden suorittamista: verojen maksua. Kaikki me elämme kalliissa yhteiskunnassa ja maksamme samoja laskuja leivästämme ja asunnostamme.

Sanojen keräilijänä kävin vielä kommentoimassa Huorapäiväkirjojen kommenttiosiossa keskustelussa esille tulleita ammattinimikkeitä:


"Jos näitä sanoja nyt kerätään, niin tehdäänpä pieni yhteenveto. Keskustelussa on on esitetty seuraavat sanat:huora, prostituotu, ilolintu, rakkauden ammattilainen, hutsu, heitukka, hepsankeikka, vosu, portto ja kurtisaani.

Vielä tuli mieleen lutka ja horo sekä maksullinen nainen. Sanat kuvastavat hyvin käyttäjänsä asennetta tähän asiaan, josta on vaikea löytää yleiskielistä ilmaisua - olisiko se sitten maksullinen seksitoiminta, seksin myyminen tai huoruus.

Huoruudella vaan on syvä raamatullishenkinen synnin leimansa, niin passeli sana kuin se onkin.

Mitä tulee noihin arveltuihin oletuksiin siitä, että huorat asuvat plyymien ja kimalteiden keskellä punaisisssa buduaareissaan, niin luulenpa, että mielikuva on kirjoittajan omassa päässä. Itse ainakin ajattelen huoraa pikemmin taloudellista hätää kärsivänä lähimmäisenä, sisarena, joka on ajautunut itsetuhon tielle."

(Maalaus "Krisk": Hooker)


39 kommenttia:

  1. Olen kirjoittanut tämän aikaisemminkin nettiin. Huoraamisella saadut tulot pitäisi olla verottomia. Valtion ei tarvitse laittaa näppejään väliin joka asiaan.

    VastaaPoista
  2. Miksi, Mikko? Sano vielä se, onko tämä ainoa ammatti, jonka tulee saada tienata verottomasti

    VastaaPoista
  3. Prostituoitu on ammatti jota verottaja ei hyväksy. Prosti joka maksaa veroja joutuu valehtelemaan tulonsa joksikin muuksi kuin seksin myynnistä saaduksi.

    Totesit itse, että prostituoitu tienaa hyvin, 150 - 200€/työtunti lienee tämän päivän taksa.
    Jotta näitä ammatinharjoittajana ansaittuja rahoja voi käyttää "julkisesti" ja kartuttaa omaisuuttaan ne on ilmoitettava verottajalle, tosin niitten alkuperää verottaja ei hyväksy.

    Tuloveron kannon on verottaja itse sulkenut pois. Lahjaveron krittereitä toiminta tuskin myöskään täyttää eli vaihtoehtoja ei oikeastaan ole, järjestelmä on sulkenut prostituoidut ulos.

    Mielestäni ei voi vaatia verojen kantoa prostituoiduilta niin kauan kuin heidän asemansa yhteiskunnassa ei ole hyväksytty ja sama kuin muilla ammatinharjoittajilla.

    VastaaPoista
  4. Mistä lähtee se kuvitelma, että valtion pitäisi olla välikätenä kaikessa? Ottaen huomioon, että miten paljon isojen yritysten intressit ohjaavat politiikkaa ja miten teollistuminen on vähentänyt työpaikkoja sekä lisännyt tuotantoa, on pelkästään kohtuullista yhteiskunnan antaa tietyissä tapauksissa individin pitää ansaitsemansa tulot kokonaisuudessaan itsellään.

    Itse asiassa laki sallii jo nyt pienimuotoisen marjojen poimisen ja myynnin verottomasti. Jos joku yksityishenkilö leikkaa hiukseni ja annan hänelle 10 euroa, ei valtion tarvitse tulla siihen väliin. Jos korjaan jonkun tietokoneen ja saan vaivanpalkkaa 10 euroa, ei valtion tarvitse tulla siihen väliin. Jos korjaat jonkun CV:n, ja saat kossupullon palkaksi, ei valtion tarvitse tulla siihen väliin. Huoraamisesta saatava palkkio lienee enemmän kuin 10 euroa, mutta ei valtion silti tarvitse tulla siihen väliin.

    Nyt menen hölinäosastolle, eli moraalisten perusteiden puolelle. Voidaan katsoa, että huoraaminen on ei toivottu ammatti, joten sille ei anneta virallista asemaa. Lisäksi valtion ei tulisi ottaa vastaan huoraamisesta saatuja tuloja "verirahoina", koska se olisi valtion arvolle alentavaa.

    Moraaliset perustelut perustuvat siihen, että seksuaalinen kanssakäyminen on luonteeltaan erilainen tapahtuma kuin esimerkiksi terapia.

    Feministisiä perusteluja: Valtio ei voi missään tapauksessa patriarkaalisena instituutiona sortaa ja käyttää hyväkseen naisia siitä, että ovat naisia ja miehet haluavat käyttää heidän ruumiita hyväkseen. Nainen on 'veronsa' maksanut moninkertaisesti huoraksi ajautuessaan.

    Huoraaminen on ainoa tällä hetkellä mieleeni tuleva verovapaa ammatti.

    VastaaPoista
  5. "Huoraaminen on ainoa tällä hetkellä mieleeni tuleva verovapaa ammatti."

    Suomessa on myös jonkun verran miesprostituoituja, sallit kait heillekin saman oikeuden verovapauteen.

    VastaaPoista
  6. Kattelin muutaman ensimmäisen kirjotuksen ja kyllästyin. En oikein usko aitouteen - olisko sillä lopulta niin väliäkään.

    VastaaPoista
  7. Suomessa on myös jonkun verran miesprostituoituja, sallit kait heillekin saman oikeuden verovapauteen.

    Tietysti.

    Kattelin muutaman ensimmäisen kirjotuksen ja kyllästyin. En oikein usko aitouteen - olisko sillä lopulta niin väliäkään.

    Luin kaikki kirjoitukset. Olin tunnistavinani niissä jonkun tyylin, mutta en tiedä, kenen. Toisaalta, voihan se joku olla myös huora, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun joku kirjoittaa fiktiota.

    VastaaPoista
  8. Kävin katsomassa. Joku yrittää kiivetä huorapäiväkirjalla parnassolle. Joka tapauksessa juttu haiskahtaa petokselta. Ei jää suosikkeihini. Siellä oleva kommentti nimimerkillä -k.h. ei ole käsialani.

    VastaaPoista
  9. En jotenkin jaksa kiinnostua prostituutiosta kirjallisena ilmiönä, kun oman kotikadun kulmilla näkee ihan tarpeeksi aitoa toimintaa.

    Jos prostituutio on ammatti, ja laillinen sellainen, pitäisi prostituidun pystyä maksamaan veroja.
    Jos taas yhteiskunta ei katso seksin myynnin olevan laillista elinkeinotoimintaa, pitäisi se kieltää. Asia on minusta hyvin yksinkertainen.
    Marjanpoiminnan ja prostituution rinnastaminen toisiinsa on kyllä toisaalta kiinnostavaa; kadun varrelta kun poimii asiakkaita, niin onhan sekin kai jonkinlaista luonnonvarojen käyttöä...jokamiehen oikeus ihmisen seksuaalisuuteen(?)

    VastaaPoista
  10. Niin kauan kuin huoria hyysätään ja heidän toimintaansa hyssytellään, se on salamyhkäistä ja eniten huoran omaa ihmisarvoa sortavaa.

    Jos nyt joku haluaa ansaita rahaa pimpsallaan, kuten joku toinen käsillään tai joku aivoillaan, niin sallittakoon se sitten reilusti.

    Näin huorasta tulisi yksi ammatti muiden joukossa yhteiskunnassa, ja huora voisi maksaa reilusti veronsa ja saada vastineeksi verovähennyksiä ja yhteiskunnan erikoispalveluja mm. terveyshuollon alalta. Samalla huora kerryttäisi tulevaa eläkettään, jolle hän saattaisi joutua jo lentokapteenien eläkeiässä (noin 40?) Kaikki tällainen auttaisi rakkauden ammattilaisia enemmän kuin penkin alta ojennettavat ruiskeet ja lääkket.

    Miehet voisivat varmaan tuoda myös lempihuoriaan vaikkapa perheen nähtäväksi, päivällispöytään vaimon ja lasten seuraan, jotta perhe tietäisi, missä iskä aikaansa välillä viettää.

    Eihän tällaisessa toiminassa ollut siis mitään moraalitonta. Vai?

    VastaaPoista
  11. Tuosta iineksen postauskuvasta tulee mieleeni muuan jenkkisarjan elokuvarepliikki: "Suukin on kuin erotiikkakaupan näyteikkuna."

    VastaaPoista
  12. Samaa tuumasin tuosta kuvasta.

    Mielestäni maalaus on muutenkin riipaisevan osuva kuva käsitteestä Huora.

    Nainen on kuvattu herkäksi, hennoksi, haavoitetuksi; unelmat ovat vaihtuneet rooleihin, jotka putkahtelevat naisen paksun peruukin suojista. Toinen silmä on sammunut, toinen katsoo väsyneenä. Kasvoilla on edelleen pieni miellyttämään pyrkivä hymy, joka on kuin naamio kaiken särkyneen toivon päällä.

    VastaaPoista
  13. Niin. Pitäisikö huumekauppiaan maksaa veroja toiminnastaan?
    En rinnasta prostituutiota huumeiden myyntiin, mutta molemmat ovat kiellettyä toimintaa.

    VastaaPoista
  14. Jos prostituutio on ammatti, ja laillinen sellainen, pitäisi prostituidun pystyä maksamaan veroja.
    Jos taas yhteiskunta ei katso seksin myynnin olevan laillista elinkeinotoimintaa, pitäisi se kieltää. Asia on minusta hyvin yksinkertainen.


    Ei se ole noin yksinkertaista. Nyt olet ohjelmoimassa tietokonetta. Todellisessa maailmassa kaikki ongelmat ei ole ratkaistavissa binäärilogiikalla.

    Miehet voisivat varmaan tuoda myös lempihuoriaan vaikkapa perheen nähtäväksi, päivällispöytään vaimon ja lasten seuraan, jotta perhe tietäisi, missä iskä aikaansa välillä viettää.

    Niin, naistenhan ei kysynnästä ja tarjonnasta (halukkuuseroista?) johtuvien lakien vuoksi tarvitse tuoda kuin 'miesystävänsä'. Onhan se toki monen mielestä ylevämpää, jos samalla asialla ollaan, mutta ei tarvitse maksaa. Ah, tuota putkinäön autuaaksi tekevää voimaa!

    VastaaPoista
  15. Niin. Pitäisikö huumekauppiaan maksaa veroja toiminnastaan?

    Tietääkseni valtiomonopoleja, kapakoita, kauppoja sekä apteekkeja myöten huumeita enemmän taqi vähemmän myyvät maksavat veroja.

    VastaaPoista
  16. "En rinnasta prostituutiota huumeiden myyntiin, mutta molemmat ovat kiellettyä toimintaa."

    Olet käsittänyt jotakin väärin, seksin myynti on sallittua kuten ostaminenkin. Ainoastaan paritetun prostituoidun palveluita ei saa ostaa.

    Moraalin sekoittaminen huorakeskusteluun on mielestäni turhaa. Tässä olennainen kysymys olisi mielestäni - Miksi joku käy huorissa. Jonkun tarpeen tyydyttämässä mitä ei kotona saa??

    Itse ajattelen asiaa siltä kannalta, että helpommin hyväksyisin puolisoni uskottomuuden ammattilaisen kun rakastajan kanssa.

    Ostetussa seksissä ei ole kyseessä muuta kun tarpeen tyydyttäminen, suhteessa tunteet astuvat kuvaan mukaan.

    VastaaPoista
  17. Moraalin sekoittaminen huorakeskusteluun on mielestäni turhaa. Tässä olennainen kysymys olisi mielestäni - Miksi joku käy huorissa. Jonkun tarpeen tyydyttämässä mitä ei kotona saa?? (anonymous)

    Tämähän on tässä kohdin moraalikysymys tai ainakin eettinen kysymys - mikä näiden kahden ero sitten lieneekään.

    Kyse on ihmisen kohtelusta ja hänen ihmisarvostaan. Ja useimmiten lienee kyse monen toisiinsa yhteenkietoutuvan ihmisen kohtelusta. Seksin ostaja kun ei aina ole yksinäinen ihminen, jolla ei ole tunnesiteitä tai velvoitteita lähipiiriään kohtaan. Kyse on hyvin usein myös lapsista, joita osapuolilla on.

    Mistä päättelet, että joku käy huorissa siksi ei saa kotona tarpeeksi seksiä? Onko tämä osoitettu jossain?

    Osaatko edes kuvitella sellaista, että joku ostaa seksiä vaihtelua saadakseen?

    VastaaPoista
  18. Mistä päättelet, että joku käy huorissa siksi ei saa kotona tarpeeksi seksiä? Onko tämä osoitettu jossain?

    Monille miehille voi olla helpompi seksuaalisten tarpeidensa tyydyttämiseksi käyttää prostituoitujen palveluita sen sijaan, että odottaisivat viikkotolkulla milloin naisen tekee mieli tai yrittäisivät turhaan 'lämmittää' naista.

    Osaatko edes kuvitella sellaista, että joku ostaa seksiä vaihtelua saadakseen?

    Luultavasti miehet ei ole niinkään riippuvaisia 'jännittävästä vaihtelusta' kuin pelkästään hellyydenosoituksista puolisoltaan.

    VastaaPoista
  19. Vilkas mielikuvitus on köyhän ainoo huvitus, eikä maksa mitään.

    VastaaPoista
  20. Olen samaa mieltä.

    VastaaPoista
  21. Summa summarum: Eli lopputulema on siis se, että miehet käyvät maksullisissa naisissa sen vuoksi, etteivät saa lämpöä puolisoltaan?

    Syy on siis vaimon.

    VastaaPoista
  22. Tulipa muuten mieleen, että mainitsemasi 'lempihuora' on aika hyvä termi. Lemppari ^^ Ajattele nyt, lempi-huora. Lempi leiskuu lempihuoran kera.

    Mutta asiaan, sillä ei kai vielä keskustelua ole loppuunkäyty.

    Tähän mennessä käydyistä feministisistä prostituutiokeskusteluista on puuttunut kokonaan eräs tärkeä huomio - mikä sinänsä ei ole yllättävää. No, minäpä korjaan asian.

    Prostituoiden palveluista nauttimisen ei voi katsoa olevan rikollista, ellei vastaavasti katsota miestään pettävän naisen olevan rikollinen.

    VastaaPoista
  23. Minä en osaa vastata feministien puolesta, kun ole leimallinen feministi, vaikka tunnenkin ajatusten voimaksastakin sukulaisuutta sinne päin. Vastaan vain omasta puolestani siis, ja jos joku luokkafeministi tämän lukee, oikaiskoon.

    Minusta puhtaasti rakkauteen ja seksiin kuuluvia asioita ei pidä kriminalisoida. En siis kriminalisoi myöskään naista, joka pettää puolisoaan. Eettisesti teko on mielestäni petos siinä missä miehen huorissa käyntikin tai toisen naisen pitäminen.

    Enemmän tämä on eettinen ihmisoikeus- kuin mikään tasa-arvokysymys - minulle.

    VastaaPoista
  24. Minusta tässä voisi olla kyse molemmista. Niin eettisestä kuin tasa-arvokysymyksestäkin.

    Jos ajateltaisiin asiaa niin päin, että naisella olisikin kotonaan impotentti siippa eli nainen ei saa mieheltään sitä mitä haluaa. Niinpä vaimo muutaman viikon turhan vokottelemisen jälkeen lähtisi puutettaan hoitamaan miesprostituoidun luokse. Kyllä moni mies pitäisi siinä vaiheessa sellaista vaimoa kärsimättömänä petturina. Jos oletetaan, että perheessä olisi lapsia, niin hyvin voisin kuvitella, että nainen leimattaisiin kevytkenkäisyytensä lisäksi vielä epäpäteväksi äidiksikin. Siis tämä on oletus, mutta en usko, että se on kaukana totuudesta. Miehille ollaan valmiita suomaan eri oikeuksia ja se tekee tästä myös tasa-arvokysymyksen. Eettisesti mielestäni molemmat toimivat kuitenkin niin, että se loukkaa puolisoa. Minä en ymmärrä, miksi miehelle pitäisi suoda tässä eettisesti eri vapauksia.

    Lisäksi jos kyseessä olisi "toinen nainen" tai "toinen mies", myös heidän moraalinsa asetettaisiin näissä pettämistapauksissa kyseenalaisiksi. Minusta on kumma homma, että prostituoituja ei koskisi samat eettiset velvoitteet kuin muita ihmisiä.

    Minusta tämä liberalistinen ajattelutapa on muutenkin hassu. Aina kun on kaupanteosta kyse ja raha liikkuu, kaikki tuntuu ikään kuin olevan sallitumpaa.

    VastaaPoista
  25. Esitän sitten seuraavaksi johdannaisen ensimmäisestä väitteestä.

    Sinkkumies ei ole rikollinen prostituoitujen palveluita käyttäessään, ellei sinkkunainen ole rikollinen irtosuhteissaan.

    (Olen muuten samoilla linjoilla näkökulmiesi kanssa rakkauteen ja seksiin.)

    VastaaPoista
  26. Miehille ollaan valmiita suomaan eri oikeuksia ja se tekee tästä myös tasa-arvokysymyksen.

    Kuka niin tekee? Minä en ainakaan. Sen sijaan todellisuus osoittaa, että miehistä on yritetty tehdä rikollisia siinä missä naiset eivät olisi rikollisia. Viittaan rakastetuksi kokemisen tunteen pakkoulkoistamiseen ja kaupallistamiseen.

    VastaaPoista
  27. Okei. Mä olen luullut, että prostituutio on laitonta. Moraalilla ei ollut mitään tekemistä kysymykseni kanssa.

    VastaaPoista
  28. Minusta puhtaasti rakkauteen ja seksiin kuuluvia asioita ei pidä kriminalisoida.

    Tarkoitatko, että rakkautta ja seksiä tulee antaa kaikille? Moralisoimatta ja kriminalisoimatta?

    VastaaPoista
  29. Olen samoilla linjoilla Saaran kanssa siinä, että maksullisen seksin osto on käytännössä miehelle sallitumpaa kuin naiselle. Juhla- ja palopuheissahan asia on tietetysti toisin.

    Tietämykseni mukaan impotenssi on hyvin yleinen vikatila miehillä viimeistään siinä vaiheessa, kun he tulevat vaihdevuosiin eli viidenkympin korville. Tähänhän pohjaa laajalti tunnettu ilmiö, viidenkympin villitys, jollaista naisille ei tunneta. Jokin saa miehet liikkeelle, ulos kodeistaan.

    Villitys pohjaakin mitä todennäköisimmin kotilerpahtamisiin, jolloin mies hakee laajempaa näyttöä ulkopuolelta todistaakseen olevansa vielä mies ja ennen kaikkea varmaankin myös vaimolleen kelvollinen.

    Nainen jää juuri tässä iässä, jolloin hänen oma seksuaalisuutensa kukoistaa ehkä entistä voimakkaammin, usein vaille tarvitsemaansa seksimäärää, ja tässä olisi saumaa miespalvelujen ostolle.

    Nainen on kuitenkin moraalisesti ja eettisesti miestä korkeampi suhteessaan kumppaniuskollisuuteen, osittain tietenkin historialliskultturellisten syitten myötä. Hän ei lähde tyydyttämään itseään mieshuoriin, etenkään kun heitä ei ole samassa mitassa kuin naisia.

    Olisi todella kiinnostavaa tietää, moniko mies pitäisi vanhaa huorissäkävijävaimoaan edelleen ja moniko heittäisi pellolle.

    VastaaPoista
  30. Minusta puhtaasti rakkauteen ja seksiin kuuluvia asioita ei pidä kriminalisoida. (iines)

    Tarkoitatko, että rakkautta ja seksiä tulee antaa kaikille? Moralisoimatta ja kriminalisoimatta? (repardpo)

    Onhan siinä välimuotojakin. Tarkoitan sitä, että seksin ostoa ja myyntiä ei pidä kriminalisoida, koska niitä kuitenkin tulee edelleen olemaan; kitkeminen on mahdotonta.

    Moralisoinniltakin voidaan välttyä, kun toiminta laillistetaan ja huorat pääsevät kunniallisiksi maksumiehiksi ja normaalien yhteiskuntatukien, verohelpotusten ja eläke-etuisuuksien piiriin, kuten muutkin työtä tekevät kansalaiset.

    Alalle tulee järjestää myös koulutusta ja tutkinto näyttökokeineen. Titteli voisi olla vaikka huoranomi tai huoralogi, jolloin työn arvostus saadaan nousuun ja huoranomit perheen yhteisiksi ystäviksi päivällispöytään.

    VastaaPoista
  31. Nainen on kuitenkin moraalisesti ja eettisesti miestä korkeampi suhteessaan kumppaniuskollisuuteen, ---

    Buhaha, noin hyvää vitsiä en ole kuullut vähään aikaan. Taitaa mennä samaan osastoon seuraavan kanssa:

    Titteli voisi olla vaikka huoranomi tai huoralogi ---

    Tai Tyydytystieteiden Maisteri.

    Haha! Olisi oikein oikea yliopistötytkintö.

    Nyt onkin hyvä mennä hymyssäsuin nukkumaan. Hyvää yötä.

    VastaaPoista
  32. En ymmärrä väitettä, jonka mukaan verottaja ei hyväksy prostituutiota ammatinharjoittamiseksi.

    Koska paritus sekä seksin osto parituksen kohteelta on laissa kiellettyä, täytyy prostituoidun ilmoittautua yksityiseksi elinkeinonharjoittajaksi ja perustaa toiminimi. Omaa työtään (palveluitaan) myyvän tulee ilmoittautua ennakkoperintärekisteriin (verottaja), jolloin toimeksiantajan ei tarvitse toimittaa ennakonpidätystä maksamistaan työkorvauksista.

    Kyse on siis lähinnä viitseliäisyydestä mitä veronmaksuun tulee.

    Onko prostituutio sitten sosiaalisesti hyväksytty tapa harjoittaa elinkeinoa, onkin sitten toinen keskustelu, johon en osaa ottaa kantaa sen enempää, kuin että kaiken tulee tapahtua laillisesti. Olisi mukava saada tietää maksaako huorapäiväkirjojen elinkeinonharjoittaja veronsa vai nostaako peräti vielä opintotukea ylimääräisten pimeiden tulojen lisäksi. On nimittäin hieman vaikeaa verottajalle perustella miten on ollut varaa elää jos ei ole ollut minkäänlaista verottajalle ilmoitettavaa tuloa (esim. työttömyyskorvaus, opintotuki, työtulot).

    VastaaPoista
  33. Tuli yhtäkkiä mieleen ne opiskelijat, jotka joutuivat taannoin palauttamaan opintotukia takaisin valtiolle tienattuaan liikaa työtuloja.

    VastaaPoista
  34. huoranomit perheen yhteisiksi ystäviksi päivällispöytään.

    Hyvä idea!

    - Ville ja Liisa. Teidän on jo korkea aika tutustua Meikkuun, joka tulee olemaan osallisena perinnönjaossa ja joka on jo pitempään syönyt meidän kanssa samassa pöydässä, vaikka ette häntä ole nähneet aiemmin.

    Voitaisiin säätää myös laki, mikä takaisi lempihuoralle osuuden jäämistöstä, sillä miksi niin tärkeän ihmisen perheelle pitäisi jäädä ilman osuuttaan? Sanotaan vaikka jako-osuuksiksi vaimo 25 %, lempihuora 25 % ja lapset 50 %.

    Patriarkaalinen ja naista alistava avioliittoinstituutio joutaa uudistuksen kouriin! Huorat tasavertaisiksi muiden naisten kanssa! Vähennä paineita kotona - hanki vakkarihuora! Ole hyvä huorallesi - osta hänelle paljon lahjoja!

    VastaaPoista
  35. Mikko,

    oivalsit ytimen. Vasta kun tämä idylli toteutuu että iskän lempihuora esitellään perheelle, huora on saavuttanut ihmisarvon, joka hänelle kuuluu ja jota sosiaalitädit ja terveyssiskot hänelle eivät konsaan anna. Päinvastoin, he pönkittävät huoran polkemista ja halveksuntaa tukemalla salakähmäisen toiminnan jatkuvuutta.

    VastaaPoista
  36. Niin, ja lapset voisi tykätä Meikusta, koska se ei ikinä käskisi tekemään mitään tyhmää vaan halaisi ja hymyilisi vain.

    - Isä isä! Milloin Meikku tulee meille kylään taas?

    - Äiti, miksei Meikku ole täällä? Milloin Meikku tulee?

    VastaaPoista
  37. Tony

    Et voi rekisteröidä toiminimeä etkä mitään muutakaan yritystä jolla on toimenkuvana esim. seksin myynti tai prostituutio. Rekisterröinti ja päätoimentulo on ilmoitettava joksikin muuksi ja jo tämä estää verojen maksun koska huora joutuu valehtelemaan tulolähteensä. Veroviranomaisillehan me emme valehtele, emmehän.

    Vakituiseen ja enemmän työtä tekevät vuokraavat toimelleen työhuoneen tai asunnon. Parituslaki estää vähennyksen työtilan vuokrista koska vuokrantaja syyllistyy paritusrikokseen vaikkei hän tietäisi toiminnan laadusta mitään. Nettisivujakaan ei voi pitää kotimaisilla palvelimilla, palveluntarjoaja syyllistyy saman lain nojalla paritukseen.

    Kirjanpitäjän saat palkata, jostakin syystä tämä hyväksytään vaikka hänkin saa hyötyä nimenomaan seksin myynnistä.

    VastaaPoista
  38. Keskustelu ei edes päässyt kunnolla alkuun, ennen kuin se jo tyrehtyi kokonaan.

    Minulle tästä jäi lopulta mieleen se, että olisiko todellakin aika ottaa ensimmäinen askel siten, että prostituutiosta tehtäisiin byrokraattisesti pätevä ammatti. Voisiko siis olla kaikkien etu, jos prostituutiosta tulisi yleisesti hyväksyttyä ja tietty osa väestöstä oppisi käyttämään prostituoitujen palveluita sen sijaan, että häiriköisivät naisia viettelyrityksillään?

    Naiset vastaavasti rauhassa jakaisi keskenään kunnon miehet, joten kysyntä ja tarjonta kohtaisi sekä yhteiskuntarauha paranisi. Tulisi uusi, MATtiin perustuva moderni kaikkien tyytyväisinä hyväksymä luokkajako.

    Hmm, mutta eikö sellainen jo itseasiassa ole epävirallisesti olemassa sillä erotuksella, että tällä hetkellä murroskaudesta johtuen niskuroijia on aivan liikaa?

    VastaaPoista
  39. Jos vakavoidun, sellainen prostituution salliva yhteiskunta, jossa seksin myyjä eli huora nauttii samanlaista kunnioitusta työstään kuin kuka tahansa leipäänsä tienaava töissäkäyvä, on mielestäni illuusio, utopia, satumaa.

    En muista historiasta muita kuin Jeesuksen, joka kunnioitti huoraa syvästi ihmisenä, ja kutsui hänet tasavertaisena päivällispöytäänsä.

    Tällaista kunnioitusta minäkin haen huoralle. Toiminnan pitäisi siis olla avointa ja salailematonta, kuin parturissa käynnin. - Hei iskä, missä olit. - Kävin Meikulla (lempihuora). Tai sitten näin: - Hei rakas, anteeks että oon myöhässä, pistäydyin Meikun kautta, niin sun ei tarvi vaivautua. Ihana lihapullan tuoksu täällä!

    Niin kauan kun tällainen ei ole mahdollista, voidaan varmaan kysyä, että eikö seksin osto ja myynti todellakaan ole moraalinen kysymys, joka koskettaa usein monta ihmistä kerrallaan?

    VastaaPoista